"Horseplay" was conceived for the CHINESE OPEN 2014-Year of the Horse, a group exhibition curated by Vanya Balogh and Cedric Christie in association with Geoffrey Leong PR & Q PARK. It consists of a rickshaw 'dressed up' to resemble a horse and carriage.
On Sunday 2nd February 2014, it rode from level to level, conveying visitors around the exhibition at the Q PARK underground car park in Chinatown, London. It was intended to entertain art lovers whilst at the same time drawing attention to the environmentally-friendly pedicab, in a setting usually dominated by internal combustion engine. This sophisticated piece of machinery, is an emission-free, joyful and reliable means of transport in London's congested West End.
The "Horseplay" project was kindly sponsored by Bugbugs.com
more pics
italiano
"Horseplay" è stato concepito per CHINESE OPEN 2014- Anno del Cavallo, una mostra collettiva curata da Vanya Balogh e Cedric Christie con Geoffrey Leong PR & Q PARK, in occasione del capodanno cinese.
Il titolo Horseplay e' un gioco di parole che significa scatenamento/divertimento, in questo caso consisteva in un risciò, trasformato in modo da assomigliare a un calesse, che 'galoppava' portando in giro i visitatori della mostra allestita nel parcheggio sotterraneo di Chinatown a Londra.
L'intento era di divertire il pubblico e allo stesso tempo di portare l'attenzione su un mezzo di trasporto silenzioso e non inquinante in un ambiente solitamente dominato dai fumi di scarico e dai rombi dei motori.
Questi risciò a pedali, mezzi di trasporto sofisticati ed eco-compatibili, popolano le vie di Soho e del West End londinese.
'Horseplay' è stato sponsorizzato da Bugbugs.com
più immagini
english