PERFORMATIVE PORTRAITS @ SEXY 100!
Stretching a pair of tights over my subjects’ faces and painting features onto them: eyebrows, eyes and mouth, I then photograph the results. The completed portraits, look somehow inquisitive and vulnerable. Under the painted schematic visage, perceptions are questioned, genders blurred and the image, somewhere between a painting and photograph, becomes poetic.
I use the disguise of the criminal to playfully address the themes of representation and identity, to create a different kind of portrait, a likeness but at one remove, intimate but ambiguous. Behind the nylon veil a person is obscured, mysterious, pulled by conflicting emotions. A sense of fear creeps in, fear of discovery alongside a desire to unearth the inner character.
It is my sitter who wears the stocking but in the end I am the thief.
more images...
italiano
PERFORMATIVE PORTRAITS @ SEXY 100!
Infilo un paio di collant in testa ai miei soggetti e ci dipingo sopra i tratti del viso: sopracciglia, occhi, bocca, poi scatto una foto. I ritratti finali, appaiono in qualche modo allarmati e vulnerabili. Sotto la schematicità del dipinto, la percezione viene messa in dubbio, i generi sfuocati e l’immagine, tra pittura e fotografia, diventa
più poetica.
Utilizzo un trucco criminale, per affrontare in modo ludico il tema della rappresentazione e dell’identità, e creare una figura diversa, meno ovvia, ambigua, fedele ma altra, più intima. Dietro il velo di nylon c’è una persona nascosta, misteriosa, in bilico tra emozioni contrastanti: la paura di essere scoperta e il desiderio di svelare il proprio essere.
È il mio modello che indossa la calza ma alla fine sono io il ladro.
più immagini...
english